Rashateri.


Jag är vit, född i Sverige, med ett från grunden relativt osvenskt förnamn och ett absolut osvenskt efternamn. Jag är en blandras, en korsning, en kvarts - en människa.

Vad gör mig till en mer värdig person i främlingsfientligas ögon? Att jag är vit, ser svensk ut, pratar flytande svenska? Var ligger skillnaden, om man talar, ser ut och för sig som en svensk - eller inte talar flytande, är mörk och för sig som lärt? Är det verkligen färgen, förseln eller talet som spelar någon roll, som avgör människovärdet?

Den dagen någon kan övertala mig, komma med absoluta och konkreta argument, varför en till intet infödd individ är mer värd än en invandrare, ska jag formligen kyssa nazisternas högsta höns i arslet.


Och Det kommer aldrig hända.


"Trampa i främmande fotspår, eller bid din tid som den du alltid varit.
En vandrande tragik - en feg och banal skit
"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0