Tappa greppet.


Vi vill alla ha kontroll över situationer vi väljer att beblanda oss i, mer eller mindre åtminstone. Att loosa greppet är som att vara i ett slagsmål utan specifikt objekt - man slår i motvind.

Personligen tillhör jag den kategorin som behöver ha saker och ting fullständigt klart för mig, för att inte bli fullkomligt sönderstressad. Jag behöver ha kontroll över det mesta jag gör eller är en del av, utan att det går till överdrift. När jag släpper på tyglarna rusar min inomborda häst ifrån mig och jag får kämpa mig rusandes i tyngsta lera för att hinna ifatt.

Därför springer den här hästen ifrån mig titt som tätt, för oftast handlar det om situationer jag själv inte kan påverka, mer än att vara den jag är. Det är emellertid skitsvårt, eftersom det aldrig finns någon plan. Det blir som det blir, ordagrant. Detta resulterar i kraftig ångest och överanalyserade tankar, allt för att jag inte klarar av att ta det som det kommer. Det är en match i sig, vilken jag får fightas med varenda dag.

Allt detta, istället för att slappna av, njuta av det som är och kanske genom detta
omedvetet påverka en situation positivt.


Jag avskyr den här delen av mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0